Betalingsvoorwaarden & declaratie

Toelichting ontvangen nota van SPC van Wensen & de Jongh
 
Door een recente wijziging in ons facturatie systeem bleek bij sommige verstuurde nota's van onze praktijk in de factuur zelf (in de bijlage) te staan dat de betreffende factuur was voldaan per PIN terwijl dat de betreffende nota nog niet voldaan was. 
Deze foutieve regel is intussen verwijderd. Als u in het vervolg een nota van onze praktijk ontvangt die u nog dient te voldoen dan staat dat nu wel correct aangegeven.
 
Onze excuses voor de verwarring.
 

In bepaalde situaties dient u de behandeling(en) te voldoen via PIN betaling of bankoverschrijving of IDeal, de tarieven die hiervoor gelden kunt u hier vinden. Deze mogelijkheid bieden wij aan om de patiënten nog beter van dienst te kunnen zijn. 

PIN Betaling, Bankoverschrijving of IDeal betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.
 
  • U heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie
  • De maximale vergoeding is bereikt
  • U bent in het buitenland verzekerd.
  • U bent 2x op dezelfde dag bij een fysiotherapeut geweest

Geen PIN betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.

  • U heeft een aanvullende verzekering voor fysiotherapie waarvan de maximale vergoeding nog niet is bereikt.
  • U heeft een chronische indicatie, de betreffende behandelingen declareren wij dan altijd eerst bij uw zorgverzekeraar. Mocht de maximale vergoeding van uw aanvullende verzekering (voor de eerste 20 behandelingen) bereikt zijn of u heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie, dan ontvangt u een nota van onze praktijk die u aan ons dient over te maken via bankoverschrijving. Het is ook mogelijk om de betreffende nota via IDeal te voldoen. 
  • Indien er bepaalde afspraken zijn met bijvoorbeeld uw werkgever of schadeverzekering, u ontvangt dan een nota van onze praktijk die u kunt indienen bij de eventuele tegenpartij bij letselschade of eventueel uw werkgever.
Veiligheid
Uit veiligheidsoverwegingen kunt u bij ons alleen PINNEN in de praktijk en niet met contant geld betalen.
 
Pinnen
Het voordeel van pinnen is dat u achteraf geen (verzamel) nota meer ontvangt via onze praktijk omdat u per behandeling afrekent. Na het voldoen van het bedrag krijgt u van ons de PIN bon mee als bewijs van betaling. Indien gewenst kunt u ook de nota van de behandeling ontvangen per email. Mocht u de behandeling(en) niet voldaan hebben via PIN, dan ontvangt u van onze praktijk een nota via mail die u via bankoverschrijving of IDeal betaling alsnog aan onze praktijk dient te voldoen.
 
Het is helaas nog niet mogelijk om te pinnen op de loactie Progress Sport & Health. Indien de behandeling(en) voor eigen rekening komt ontvangt u van ons een nota  per mail die u kunt voldoen via bankoverschrijving of IDeal betaling.
 
Betalingsmethodes
Onderstaande betaalmethodes gelden alleen als u geen aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie of u maximale vergoeding is bereikt.
 

                             

 
Declaratie bij uw zorgverzekeraar
Indien u een aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie, dan declareren wij uw behandeling(en) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Onze praktijk heeft met alle zorgverzekeraars een contract, dat betekent dat u de betreffende behandeling(en) niet zelf hoeft te declareren bij uw zorgverzekeraar en dat scheelt voor uw weer administratieve handelingen. 
 
Declaratie behandeling haptotherapie
Een haptotherapie consult valt onder de alternatieve geneeswijze, Een haptotherapie consult kunnen wij niet rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar. Indien u een aanvullende verzekering heeft die ook alternatieve geneeswijze vergoed of gedeeltelijk vergoed (u kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar), dan kunt u de nota van de behandeling declareren bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt de nota van de behandeling via emailMocht het toch nog niet helemaal duidelijk zijn, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze praktijk voor meer uitleg.   
 
Betaling via bankoverschrijving/IDeal 
Indien u van ons een nota ontvangt via email (niet per post) dan heeft u 14 dagen de tijd om de nota aan onze praktijk te voldoen. U kunt dat doen via bank overschrijving naar het IBAN rekening nummer wat vermeld staat in de factuur of via IDeal betaling via uw eigen bank.
 
Correct email adres
Omdat wij de facturen via email verzenden is het belangrijk dat wij u juiste email in het systeem hebben staan zodat u ook de nota van ons kunt ontvangen. Mocht u een ander email adres hebben geef dit dan aan ons door zo dat wij dit kunnen aanpassen in het systeem. LET OP !! het kan voorkomen dat een nota van onze praktijk in uw SPAM box terecht komt. Daar hebben wij helaas geen invloed op.
 
1e betalingsherinnering
Indien u de nota niet heeft voldaan binnen het termijn van 14 dagen ontvangt u van ons een 1e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen.
 
2e betalingsherinnering
Indien u de nota niet heeft voldaan binnen de 14 dagen na ontvangst van de 1e herrinnering ontvangt u van ons een 2e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen. Mocht u de nota nog niet hebben voldaan binnen 14 dagen van de 2e herinering, dan zal deze worden overgedragen aan Famed/Infomedics. Indien deze is ingediend bij Infomedics gelden ook de betalingsvoorwaarden van Infomedics en niet meer van onze praktijk.
 
Mocht u onder behandeling zijn i.v.m. een chronisch indicatie en u heeft geen aanvullende verzekering voor fysio therapie of is niet toereikend, dan ontvangt u van onze praktijk een verzamelnota 1 x per maand. De reden hiervoor is dat we eerst declareren bij uw zorgeverzekeraar en dat doen wij 1 x per maand.