Betalingsvoorwaarden & declaratie

In bepaalde situaties dient u de behandeling(en) te voldoen via PIN betaling of bankoverschrijving of IDeal, de tarieven die hiervoor gelden kunt u hier vinden. Deze mogelijkheid bieden wij aan om de patiënten nog beter van dienst te kunnen zijn. 

PIN betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.
 
  • U heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie
  • De maximale vergoeding is bereikt
  • U bent in het buitenland verzekerd.
  • U bent 2x op dezelfde dag bij een fysiotherapeut geweest

Geen PIN betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.

  • U heeft een aanvullende verzekering voor fysiotherapie waarvan de maximale vergoeding nog niet is bereikt.
  • U heeft een chronische indicatie, de betreffende behandelingen declareren wij dan altijd eerst bij uw zorgverzekeraar. Mocht de maximale vergoeding van uw aanvullende verzekering (voor de eerste 20 behandelingen) bereikt zijn of u heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie, dan ontvangt u een nota van onze praktijk die u aan ons dient over te maken via bankoverschrijving. Vanaf 01/01/2019 is het ook mogelijk om de betreffende nota via IDeal te voldoen. 
  • Indien er bepaalde afspraken zijn met bijvoorbeeld uw werkgever of verzekering, waarbij is afgesproken dat wij rechtstreeks de nota versturen aan bijvoorbeeld uw werkgever of uzelf.
Veiligheid
Uit veiligheidsoverwegingen kunt u bij ons alleen PINNEN in de praktijk en niet met contant geld betalen.
 
Pinnen
Het voordeel van pinnen is dat u achteraf geen (verzamel) nota meer ontvangt via onze praktijk omdat u per behandeling afrekent. Na het voldoen van het bedrag krijgt u van ons de PIN bon mee als bewijs van betaling. Indien gewenst kunt u ook de nota van de behandeling ontvangen per email. Mocht u de behandeling(en) niet voldaan hebben via PIN, dan ontvangt u van onze praktijk een nota via mail die u via bankoverschrijving of IDeal betaling alsnog aan onze praktijk dient te voldoen.
 
Betalingsmethodes
Onderstaande betaalmethodes gelden alleen als u geen aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie of u maximale vergoeding is bereikt.
 

                             

 
Declaratie bij uw zorgverzekeraar
Indien u een aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie, dan declareren wij uw behandeling(en) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Onze praktijk heeft met alle zorgverzekeraars een contract, dat betekent dat u de betreffende behandeling(en) niet zelf hoeft te declareren bij uw zorgverzekeraar en dat scheelt voor uw weer administratieve handelingen. 
 
Declaratie behandeling haptotherapie
Een haptotherapie consult valt onder de alternatieve geneeswijze, Een haptotherapie consult kunnen wij niet rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar. Indien u een aanvullende verzekering heeft die ook alternatieve geneeswijze vergoed of gedeeltelijk vergoed (u kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar), dan kunt u de nota van de behandeling declareren bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt de nota van de behandeling via emailMocht het toch nog niet helemaal duidelijk zijn, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze praktijk voor meer uitleg.   
 
Betaling via bankoverschrijving/IDeal 
Indien u van ons een nota ontvangt via email (niet per post) dan heeft u 14 dagen de tijd om de nota aan onze praktijk te voldoen. U kunt dat doen via bank overschrijving naar het IBAN rekening nummer wat vermeld staat in de factuur of via IDeal betaling via uw eigen bank.
 
Correct email adres
Omdat wij de facturen via email verzenden is het belangrijk dat wij u juiste email in het systeem hebben staan zodat u ook de nota van ons kunt ontvangen. Mocht u een ander email adres hebben geef dit dan aan ons door zo dat wij dit kunnen aanpassen in het systeem. LET OP !! het kan voorkomen dat een nota van onze praktijk in uw SPAM box terecht komt. Daar hebben wij helaas geen invloed op.
 
1e betalingsherinnering
Indien u de nota niet heeft voldaan binnen het termijn van 14 dagen ontvangt u van ons een 1e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen.
 
2e betalingsherinnering
Indien u de nota niet heeft voldaan binnen de 14 dagen na ontvangst van de 1e herrinnering ontvangt u van ons een 2e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen. Mocht u de nota nog niet hebben voldaan binnen 14 dagen van de 2e herinering, dan zal deze worden overgedragen aan Famed. Indien deze is ingediend bij Famed gelden ook de betalingsvoorwaarden van Famed en niet meer van onze praktijk.
 
Verandering ten opzichte van 2018
In 2018 ontving u maandelijks een nota van Famed als u geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie had of deze was niet meer toereikend. Dat is per 1 januari 2019 veranderd. Indien u een behandeling heeft gehad bij onze praktijk ontvangt u de nota binnen 5 werkdagen van onze praktijk.
 
Mocht u onder behandeling zijn i.v.m. een chronisch indicatie en u heeft geen aanvullende verzekering voor fysio therapie of is niet toereikend, dan ontvangt u van onze praktijk een verzamelnota 1 x per maand. De reden hiervoor is dat we eerst declareren bij uw zorgeverzekeraar en dat doen wij 1 x per maand.